مشاوره و ارزیابی

یکی از خدمات ما مشاوره IT ، بازاریابی و تبلیغات به طیف وسیعی از کارفرمایان می باشد . گاهی شرکت ها در شرایط اضطراری قرار دارند که فرصت آموزش مجدد و یا قرارداد جدید برای آن ها فراهم نمی باشد . گاهی شرکت ها دارای مشاوران IT و انفورماتیک بوده و لی با مشکلات ذیل مواجه هستند :

  -  عدم کسب نتیجه مناسب
  -  عدم مشخص بودن هزینه ها از ابتدای کار (شفاف سازی هزینه پروژه)
  -  عدم خروجی نتایج ملموس (واقعی و کارا)


ما در شروع پروسه مشاوره ابتدا فرآیند های انجام شده و شرایط را بررسی می کنیم سپس با توجه به نوع فعالیت شما و رویکرد دید به آینده بهترین مشاوره را به شما خواهیم داد . نتیجه این مشاوره بر خلاف سایرین بجای کلی فایل پاورپوینت یک خروجی ملموس و واقعی برای حل مسئله شما در کوتاه ترین زمان می باشد !

فروش موفق در عرصه تجارت الکترونیک با مشاوره بازاریابی فام
مشاوره بازاریابی یکی از خدماتی است که گروه فام در زمینه تجارت الکترونیک ارائه می دهد. شاید در نگاه اول این واژه نامأنوس باشد بدین منظور در ذیل به معرفی و شیوه کاری مشاوران بازاریابی این گروه می پردازیم.
با توجه به افزایش روز افزون مشاغل، محصولات، تنوع خدمات و همچنین مشکل فروش در اکثر تولیدی ها، بازاریابی تبدیل به یک حرفه شده است ولی متأسفانه اکثر مردم و حتی بعضی از مدیران و تجار دیدگاهشان نسبت به حرفه بازاریابی اشتباه است. بعضی از مردم فکر می کنند بازاریابی یعنی: محصولی را در دست بگیری و فروشگاه به فروشگاه برای فروش آن اقدام کنی و یا برای فروش خدمات به افراد مختلف تماس و یا فکس ارسال کنید ...
شما درباره بازاریابی چه فکر می کنید؟ بازاریاب خوب کیست؟
تا به حال فکر کرده اید چرا برای فروش محصول از بازاریاب استفاده می کنند؟
جالب است بدانید از بازاریابان هم که سؤال می کنید می گوید "کسی که بتواند بهتر محصول را بفروشد!"
میتوان برای یک محصول از چندین بازاریاب استفاده کرد، عده ای بازاریاب استخدام می کنند و بعد از مدتی که نمی توانند محصول یا خدمات خود را عرضه کنند دوباره عده جدیدی را استخدام می کنند، در نظر عده ای بازاریاب حرفه ای یعنی شخصی که به اجبار محصولی را به فرد دیگری می فروشد.

بازاریابی یعنی چه؟ بازاریاب حرفه ای کیست؟
اگر به کلمه بازاریاب دقت کنید از دو کلمه بازار + یاب تشکیل شده است یعنی کسی که بتواند برای محصول و خدمات شما بازار هدف مناسبی پیدا کند و از آن مهمتر بتواند در مرحله اول آن را به نحو احسن معرفی کند، یک بازاریاب خوب باید یک معرف خوب باشد. شاید در ظاهر همه فکر کنند که می توانند معرف خوب باشند ولی باید بگویم کار بازاریاب فقط این نیست !
مشاوره بازاریابی شامل مراحل و اصولی است که به صورت خلاصه در ذیل ارائه شده:
مرحله اول: بازاریاب باید اطلاعات کامل از محصول یا خدماتی که می خواهد معرفی کند داشته باشد.
مرحله دوم: در صورتی که شغل شما رقیبی داشته باشد باید از نحوه فعالیت و بازاریابی همکاران خود اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید چیزی متفاوت را به مشتریان ارائه کنید.
مرحله سوم: بررسی مکان و بازار هدف است.
یک بازاریاب خوب باید بداند برای معرفی کالا و خدمات به کجا مراجعه کند، بعضی از محصولات دارای برند معروفی هستند و فقط نیاز به ارائه خدمات مناسبتری نسبت به رقبا دارند. در ضمن مدیرانی که فکر می کنند که فقط مشتری به آنها نیاز دارد و هیچ کس بهتر از آنها نیست باید بدانند که یاهو با آن عظمت از رقبای خود عقب ماند. پس برای هر برندی این اتفاق ممکن است رخ دهد که روزی وفاداری مشتریان نسبت به آنها کم شود و اگر متحول نشود روزی منسوخ خواهند شد.
بنابراین شناسایی بازار هدف یکی از مهمترین مراحل بازاریابی است چون شما برای فروش بیشتر نیاز به مشتریان بیشتری دارید. فرض کنید محصول شما آرایشی است پس آرایشگاه ها می توانند بهترین مشتری شما باشند ولی این اشتباه است بلکه شما باید کاری کنید که همان آرایشگاه ها مبلّغ خوبی برای شما باشند، اگر به آنها به چشم مشتری نگاه کنید بزرگترین اشتباه را کرده اید. شما باید برای خدمات و محصولات خود منطقه جغرافیایی مناسب را پیدا کنید سپس برای مشتریان احتمالی از باب مشاوره وارد شده و مزایا و محاسن محصولات و خدمات خود را بیان دارید و به یاد داشته باشید زمانی که مشتری اعتماد کند تصمیم به خرید از شما می گیرد.
مرحله آخر: پیگیری تا فروش
شما محصول خود را معرفی می کنید و تمام اصول بازاریابی مثل تیپ و پرستیژ کاری، ایجاد انگیزه، مقایسه قیمت، ایجاد اعتماد و. ... را رعایت می کنید و بعد اقدام به فروش می کنید.
ممکن است مشتری شما الان با شما قرارداد نبندد و به زمانی دیگری موکول کند و یا چون محصولی مشابه دارد به شما بگوید تا اتمام محصول قبلی دست نگه دارید، شما در این مرحله باید برای فروش چندین بار پیگیری و مراجعه کنید که باز این هم اصول خود را دارد که در فرصتی بیان خواهیم کرد.
فراموش نکنید برای بازاریابی اول باید علم آن را داشته باشید و بعد تجربه کسب کنید. پس هم اکنون جهت کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره بازاریابی شرکت فام با از اطلاعات تماس با این شرکت تماس حاصل فرمایید.

  • 1
    سیستم مدیریت مدارس
  • 4اتوماسیون تحریریه خبر
  • 6سیستم مدیریت محتوا
  • 7
    سیستم فروشگاه اینترنتی
  • 2سیستم حسابداری
  • 3مدیریت آژانسهای مسافربری
  • 5سیستم مدیریت همایش ها
  • 8سیستم رزرو وقت مشاوره