مزایای طراحی وب سایت

اینترنت دروازه ورود افراد و سازمان ها به بازارهای بزرگ جهانی است. امروزه هرگونه کسب و کاری که به منظور ارائه محصولات ( کالا ها، خدمات و ایده ها ) شکل می گیرد،بنا به دلایل متعدد ناگزیر به استفاده از اینترنت برای گسترش و توسعه فعالیت خود می باشد.

نخستین گام در جهت ورود به بازار تجارت الکترونیک، طراحی سایت و ایجاد یک پایگاه اینترنتی (وب سایت) انحصاری است که معرف حضور شما در این عرصه به سایرین خواهد بود.

این روزها گرایش استفاده از وب سایت و اینترنت به عنوان یک ابزار تشریفاتی جای خود را به استفاده های کاملا کاربردی از این ابزار در همه زمینه ها داده است . رشد عجیب این گرایش تا جایی پیش رفته ، که وب سایت یک مجموعه را مهمترین رسانه و سخنگوی آن مجموعه می دانیم برقراری یک وب سایت کارآمد در کسب و کار مورد نظر شما دارای اهمیت های فراوان است.

از مزایای طراحی وب سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    وجود وب سایت ، اعتبار کسب و کار شما را افزایش می دهد.
    مشتریان و مراجعه کنندگان می توانند در هر زمان و هر مکان با شما ارتباط برقرار کنند.
    تغییرات انجام شده در محصولات و خدمات به سرعت به اطلاع دیگران می رسد.
    وب سایت، یک پایگاه تبلیغاتی فوق العاده قدرتمند است.
    فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت هزینه ها را به شدت کاهش می دهد.
    وب سایت می تواند نمایشی از قدرت و دقت کسب و کار در اینترنت باشد.
    یک وب سایت خوب مانند یک شعبه بین المللی برای معرفی کالا و خدمات ارائه شده می باشد.
    دسترسی آسان کاربران از هر نقطه جهان تنها با داشتن آدرس سایت شما.
    به روز رسانی آسان و کم هزینه (در سایت های داینامیک بدون صرف هزینه و زمان زیاد) در مقایسه با تبلیغات چاپی و ...
    یک وب سایت با کارایی خوب می تواند : منشی ، فروشنده ، بازاریاب ، کارشناس مجازی و ... باشد که به صورت خودکار زیر نظر یک مدیر ، کلیه این عملیات را انجام دهد.
    سادگی ارتباط با مخاطبان خاص و عام.
    بهره گيري از رسانه وسيع تبليغی .
    وب سایت تائیر قوی بر اعتماد مشتری های بالقوه دارد. یک طراحی حرفه ای سایت، متن مناسب با نوشتار خوب، اطلاعات مفید از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزایش اعتماد مشتریان به شرکت شما می شود و به مردم می فهماند که شما دارای دانش و به روز هستید.
    وب سایت دفتر کار دوم شماست که توانایی پاسخگویی به تعداد بی شمار مشتریان شما را ٢٤ ساعته و هفت روز هفته دارد.
    اگر برای نمایش محصولات خود ، فضای فیزیکی کافی ندارید، یک وب سایت میتواند تمامی محصولات شما را به همراه عکس های مختلف ، توضیحات ، کاتالوگ و ... به نمایش بگذارد.
    شما می توانید از طریق عضوگیری در وب سایت ، اطلاعات مشتریان و کاربران را جمع آوری نموده و به روش های مختلف از آنها استفاده نمایید.
    فروش کالا و خدمات بصورت مستقیم از طریق وب سایت ، باعث حذف واسطه ها و در نتیجه پایین آمدن قیمت برای مصرف کننده می شود.
    پایین بودن هزینه ی طراحی سایت نسبت به سایر روش های تبلیغاتی نظیر تبلیغات چاپی، بیلبورد و ...

سایت استاتیک | سایت داینامیک | سایت فلش

1- وب سایت استاتیک (ایستا) :

اصولا سایت های ایستا یا استاتیک ، سایت هایی هستند که ضرورتی برای تغییر مداوم اطلاعات آنها احساس نمی شود. اینگونه وب سایت ها معمولا تنها جهت معرفی کاربرد دارند .

عملیات به روز رسانی محتوای سایت به ندرت صورت می پذیرد و به روز رساني آن نياز به داشتن دانش طراحی وب مي باشد. مسلما هزینه های طراحی سایت و همچنین نگهداری و به روزآوری اینگونه سایت ها کمتر بوده و بطور کلی برای هر شخص ، شرکت و یا سازمان کوچک کاربرد خواهد داشت.

در واقع وب سایت های استاتیک (ایستا / ثابت) سایت هایی هستند که همانطور که از نام آن پیداست بطور ثابت بوده و شامل چند صفحه محدود با محتوای متنی و تصویری ثابتی می باشند. یعنی وب سایت های استاتیک (ایستا / ثابت) شامل چند صفحه ثابت بوده و قابلیت تعامل و انجام امور اتوماتیک مانند ثبت نام اعضا ، نظرسنجی و... را ندارد و صرفا بمنظور چند صفحه اطلاع رسانی می باشد.

طراحی سایت و ساختن سایت به روش استاتیک (ایستا) معمولا برای وب سایت هایی مناسب است که مطالب چندانی نداشته و شامل چند صفحه محدود برای اطلاع رسانی در باره فعالیت، شخصیت یا شرکت خاصی می باشد و نیازی به امور اتوماتیک و بروز رسانی های مکرر ندارند.

ویژگی های اصلی وب سایت استاتیک عبارتند از:

    طراحی آسان : برای طراحی سایت های استاتیک تخصص زیادی لازم نیست.
    هزینه پایین تر : طراحی سایت به این روش نسبت به روش داینامیک .
    نیاز به فضای هاست پایین تر و طبعا هزینه هاست پایین تر نسبت به سایت های دیگر .
    دارای تعداد صفحات محدود : غالبا تعداد صفحات این نوع سایت ها بین 10 الی 20 صفحه است البته می تواند بیشتر هم باشد.

سایت استاتیک

2- وب سایت داینامیک (پویا) :

سایت های داینامیک (پویا) نیاز شدید به تغییر مداوم اطلاعات و محتوا داشته و بنا به نیازمندی و کاربرد سایت، طراحی و توسعه می یابند.

سایت داینامیک سايتي است که توسط يک پنل مدیریت مي شود و به روز رساني آن بسيار ساده تر از سايت هاي ايستا مي باشد و برای به روز رسانی نيازی به داشتن دانش طراحي وب وجود ندارد. تعداد صفحات این نوع وب سایت ها نامحدود بوده و مدیریت بخش ها و محتوای یک وب سایت داینامیک (پویا) بطور کامل توسط یک پانل مدیریتی جامع صورت گرفته و کلیه امور مدیریتی و کاربری آن بطور آنلاین و توسط امکانات اتوماتیک و برنامه نویسی شده صورت می گیرد.

ساختن سایت داینامیک نیاز به دانش برنامه نویسی پیشرفته و تخصص بالایی دارد و نباید در طراحی سایت خود به این روش اشتباه کرد و حتما با متخصصین این امر مراجعه گردد . بنابراین طراحی این نوع وب سایت ها را حتما باید به شرکت های معتبر و پیشرو در این زمینه سپرد.

وب سایت های داینامیک که امروزه حجم عظیمی از بازار را به خود اختصاص داده اند این قابلیت را دارند که مدیر آن بدون داشتن دانش فنی وب سایت را مدیریت و اطلاعات آن را به روز نماید.

ویژگی های اصلی وب سایت داینامیک عبارتند از:

    نیاز به تخصص بالا در امور برنامه نویسی تحت وب : طراحی وب سایت و ساختن سایت داینامیک نیاز به دانش برنامه نویسی و همچنین تخصص در امور امنیت ، ارتقا و بروز رسانی برنامه دارد.
    امکانات کامل اتوماتیک وب سایت: امکانات پیشرفته و اتوماتیک مانند مدیریت مطالب و اخبار بطور نامحدود ، مدیریت محصولات ، مدیریت مقالات و کاتالوگ ، آمار بازدید ها ، مدیریت گالری ، مدیریت نظر سنجی و ... بسیاری امکانات دیگر.
    تعداد صفحات و بخش های نامحدود : در وب سایت داینامیک تعداد صفحات ، بخش ها ، منو و زیر منو ها و ... نامحدود هستند.
    مدیریت آسان و آنلاین و بروز رسانی آنی و بلافاصله وب سایت: کلیه وب سایت های داینامیک دارای پانل مدیریت ویژه ای می باشند که امور مدیریتی توسط آن براحتی انجام شده و این امر مدیریت از هر مکان و هر زمانی را فراهم کرده و بروز رسانی وب سایت نیز بلافاصله می باشد.
    هزینه طراحی بالاتر نسبت به طراحی وب سایت استاتیک: بدلیل اینکه طراحی سایت و ساختن سایت داینامیک نیاز به تولید و ویژه سازی سیستم دارد هزینه به مراتب بالاتری از طراحی وب سایت استاتیک دارد.

سایت داینامیک

3- وب سایت فلش :

سایت های فلش یا متحرک دو نوع ایستا و نیمه پویا هستند و توسط نرم افزارهای خاصی ایجاد می شوند. در برخی موارد از XML یا Action Script برای ایجاد امکان تغییر یا هوشمندی در این سایتها بهره گرفته می شود.

بطور کلی سایتهای فلش ایستا،غیر قابل تغییر می باشند و مانند سایتهای ایستا یک بار توسط طراح ایجاد می شوند و برای تغییر در محتوای آن نیاز است تا افراد به صورت حرفه ای یا نیمه حرفه ای از دانش طراحی فلش برخوردار باشند.

اما سایت های فلش نیمه داینامیک، تا حدودی مانند سایتهای پویا عمل می کنند و قابل تغییر هستند ولی تغییر در آنها به سادگی تغییر در سایتهای پویا نیست و وسعت ایجاد تغییرات نیز بسیار محدودتر است.

از معایب عمده سایت های فلش میتوان به عدم خوانده شدن اطلاعات موجود در آنها توسط موتورهای جستجو و عمدتا سرعت بسیار پایین بارگذاری اشاره نمود. به همین دلیل طراحی اینگونه سایت ها به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

  • 1
    سیستم مدیریت مدارس
  • 4اتوماسیون تحریریه خبر
  • 6سیستم مدیریت محتوا
  • 7
    سیستم فروشگاه اینترنتی
  • 2سیستم حسابداری
  • 3مدیریت آژانسهای مسافربری
  • 5سیستم مدیریت همایش ها
  • 8سیستم رزرو وقت مشاوره