بیلبورد

بیلبورد بهترین ابزار عالی جهت معرفی محصول وخدمات شمامی‌باشد. بیلبورد یک ایده جالب و بدیع است که بیننده را وادار نماید به تفکری که در پشت یک طرح پنهان است فکر کرده و تصمیم نهایی برای خرید را بگیرد.

تصور شهر مدرن بدون معابر و بزرگراه هایی که در جای جای آن ها، انواع پیام های بازرگانی وتبلیغاتی خودنمایی می کنند، دشوار است. تولیدکنندگان کالا و خدمات با استفاده از انواع بیلبوردها و استندها، ضمن زیباسازی و ایجاد تنوع بصری در محیط شهری، با مخاطبان خود سخن می گویند و پیام های خود را در ناخودآگاه آنان ثبت می نمایند. امروزه با توجه به اشتیاق مردم به شهر نشینی و گستردگی معابر، امکان ویژه ای برای ارائه تبلیغات محیطی به صورت انواع بیلبورد، استند، ماکت، تبلیغات حجمی و... به دست آمده که با توجه به ویژگی های این نوع تبلیغ ، جذابیت خاصی را در میان مخاطبان ایجاد کرده است. واحد تبلیغات محیطی فام با در اختیار داشتن تابلوهای پل های هوایی متنوع در سطح شهر تبریز و منطقه آزاد ارس و همچنین امکانات ساخت انواع استند، ماکت و تبلیغات حجمی، می کوشد از این رسانه فراگیر و تأثیرگذار به نحو مطلوب در جهت انتقال پیام های بازرگانی و تبلیغی مشتریان خود به انبوه مخاطبان آنها بهره گیرد. تبلیغات محیطی، که به صورت بیلبوردهای عظیم و رنگارنگ، استندهای حجمی و رسانه های جایگزین رخ مینماید، امروزه بخشی از مبلمان شهری محل زندگی ما شده است. اکنون مردم به تماشای دقیق و مقایسۀ این پیامها با یکدیگر عادت کرده اند. تولیدکنندگان کالا و خدمات با استفاده و از انواع بیلبوردها و استندها، ضمن زیباسازی و ایجاد تنوع بصری در محیط شهری با مخاطبان خود سخن میگویند و پیامهای خود را در ناخودآگاه آنان ثبت میکنند. جهان امروز و محيطي که در آن زندگي مي کنيم مکاني است براي رد و بدل شدن پيام به مخاطب، تبليغات محيطي (بيلبورد) به لحاظ خاص بودن ، کالا و خدمات شمارا بزرگ تبلیغ می کند. مخاطبين بي شمار کالا و خدمات شما (مديران و افراد پر مشغله ) که فرصت مطالعه روزنامه و ديدن تلويزيون را ندارند در گذر از بزرگراه ها مخاطب تبلیغ شما قرار می گیرند.معمولاً ارائه کالا و خدمات شما در مرکزخاصی از شهر انجام مي شود که مخاطبين کالا و خدمات شما در معابر آن مراکز در حال رفت و آمد هستند . شما به وسيله تبليغات سازمان دهي شده محيطي مي توانيد پيام تبليغي خود را به خريداران ارائه نماييد.کانون تیلیغاتی فام با ارائه ايده هاي موثر و طرح هاي جذاب تبليغات محيطي مي تواند براي شما موج بزرگ تبليغاتي ایجاد نماید.

بیلبورد یا آگهی‌نما، به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا میگذارد. و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می‌شود. اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌است که بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند.

 
کاربردها

 تابلوهای آگهی، به بسیاری از شرکت‌ها و دارندگان صنایع مختلف کمک می‌کنند و وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکت‌ها و تجارت‌های نوپایی که قادر به پرداخت هزینهٔ تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید بوده است. در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم نتیجه بودن تبلیغات در داخل مجلات و روزنامه‌ها، بیلبورد، می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را داشته باشد.

تابلوهای آگهی چند نوعند:

    یکی آن‌هایی که در مکان‌های بزرگ مثل بزرگ‌راه‌ها نصب می‌شوند که عمدتاً مستطیلی هستند.
    دوم آن‌هایی که در پیاده‌روها نصب می‌شوند که چون فضای کمتری وجود دارد قطعشان عمودی است و سوم تابلوهایی که در راهروها یا آسانسورها و … نصب شده است.

باید توجه داشت که قطع کار در نوع طراحی می‌تواند اثر داشته باشد. مثلاً در تابلوهای بزرگ که به آنها بیلبورد هم می‌گویند احتیاج نیست که حتماً رنگ‌هایی با کنتراست (تضاد) زیاد داشته باشیم. نکته دیگر این است که ما در میادین یا پارک‌ها تابلوهایی می‌بینیم که خیلی حساب شده هم هستند ولی متاسفانه استفادهٔ نادرست از قطع‌های متفاوت و هم استفاده از داربست‌هایی نامناسب‌تر باعث سردرگمی بیننده و از بین رفتن سلامت بصری آن‌ها می‌شوند.

نکتهٔ بعدی این است که رساندن پیام در زمان کم، ارزش زیادی دارد. بخاطر همین موضوع نباید در پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی از عناصر تصویری زیادی استفاده کرد، مخصوصا در بزرگراه‌ها و مکانهای شلوغ، چون کسی که سوار ماشین است تا بیاید مفهوم تابلو را در آن شلوغی درک کند، عبور کرده و رفته است.